Práh bolesti a falešné pronájmy

V posledních několika týdnech se pravidelně objevují zprávy o falešných nabídkách pronájmů bytů za podezřele nízké ceny. Bohužel, úměrně s úsilím podvodníků roste také počet skutečně podvedených. Nutno uznat, že útočníci mají tentokrát silné zbraně, svoje nabídky publikují jménem konkrétně existujících realitních kanceláří a nabízejí opravdu lákavou cenu.

Jak je možné, že potencionální zájemce skutečně zareaguje a pošle na uvedený účet svoje nemalé peníze, třeba jako dvouměsíční kauci a platbu nájemného za byt na první měsíc?  Aby to skutečně udělal, musí nejprve potlačit vlastní rozum a uvěřit informaci v e-mailu, že byt pronajímá přímo majitel, který se mu jako takový ozve do telefonu a nikoliv ona realitka, pod kterou inzerát „visí“. Dále musí nezavolat do oné realitní kanceláře, nejlépe na více čísel a neověřit si, že je skutečně vše v pořádku. Musí si také sám před sebou zdůvodnit, proč mu není divné, že srovnatelné byty na trhu jsou k mání za dvakrát či vícekrát vyšší měsíční nájemné. Chce to i nalézt důvod, proč se na byt nezajít fyzicky podívat a setkat se s někým kompetentním, třeba realitním makléřem, který majitele zastupuje. A nakonec, takový zájemce musí zcela deratizovat brouka ve vlastní hlavě, který mu hystericky napovídá, že poslat v této situaci jakékoliv peníze na účet, který patří nevím komu, se v dnešním světě rovná přinejmenším naivní víře v ideální svět, ve kterém peníze zdaleka nejsou všechno a lidé se také podle toho chovají.

Autoři falešných inzerátů zřejmě dobře vědí, že u lidí dlouhodobě funguje mechanismus, podle kterého finančně super zajímavá nabídka, ideálně ještě s dobrou značkou, snižuje u zákazníka jakýsi vnitřní práh bolesti, který koriguje naší ochotu zaplatit. Tohle je jeden z novodobých klíčů k našim peněženkám i v regulérním marketingu. Dobře to zapsal Bohumil Hrabal a následně ve filmu Slavnosti sněženek vystřihnul Jaromír Hanzlík, ten trochu popletený chlapík Leli, který měl ze zbytečností ve svojí boudě celou sbírku. :“ To je moje, kupovat lacino krásný věci. S kazem třeba. Ale nekupte to, když je to tak výhodný“, říkal doslova. Ale pozor, on byl spokojený a na rozdíl od podvedených všeho druhu si rozhodně nestěžoval !

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>